Середа, 11.12.2019, 05:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Ситняківське НВО «ЗОШ І-ІІІ ступенів – дитячий садок»

Відділу освіти, фізичної культури та спорту Макарівської РДА

Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Меню сайту
НУШ

 НУШ
Гаряча лінія

 Національна дитяча «гаряча лінія»
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Батьківська сторінка

Пам’ятка з правового виховання


Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

1. Коли порушуються права дитини?
• Коли немає безпеки для її життя та здоров”я.
• Коли її потреби ігноруються.
• Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
• Коли порушується недоторканість дитини.
• Коли дитину ізолюють.
• Коли дитину залякують.
• Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.
• Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
• Коли її особисті речі не є недоторканими.
• Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.

 

2.Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
Як реагує дитина на порушення її прав?

• Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, бʼється, замикається в собі і т.д.)
• Її турбує особиста безпека і любов до неї.
• Вона часто буває в поганому настрої.
• Може втекти з дому.
• Може приймати наркотики або алкоголь.
• Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя).

3. Де я можу дізнатись про права своїх дітей?
• Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.
• Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.
• „Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. AmnestyInternational. EastonStr. London.
• Настільна книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді. Київ 1999 р.
• Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96
• Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел. 228-87-83

4. Що батьки можуть зробити для своєї  дитини?
• Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
• Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 01, 02, 03, 04, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
• Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
• Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
• Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
• Пам’ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
• Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
• Залучати дитину для створення сімейних правил.

Розвиток правової свідомості особистості - це довгий, складний і суперечливий процес, що триває практично все життя людини. Первинні уявлення про соціальні норми поведінки людей, про необхідність певного порядку в людських взаєминах засвоюються в дитинстві, ще в дошкільний період. У дошкільні роки найбільш активно формуються погляди, життєві позиції. типові мотиви поведінки особистості. І від того, яке розуміння права і ставлення до нього виробляється в цей період становлення особистості, багато в чому залежить і подальша поведінка людини у правовій сфері. На основі загального уявлення про соціально-правові явища і шляхом впливу на інтелектуальну, емоціональну і вольову сфери правосвідомості в дошкільному віці, можливим є формування:

  • шанобливого ставлення до встановлених правил поведінки;
  • усвідомленого підпорядкування прийнятому правомірному стандарту поведінки;
  • розуміння моральної і правової відповідальності за свої вчинки та поведінку, а також особистої відповідальності за вчинені порушення правил;
  • установки на надання – допомоги працівникам правоохоронних органів, які здійснюють діяльність з припинення і попередження правопорушень;
  • установок, що перешкоджають податливості кримінальним та асоціальнимв пливам;
  • неприйняття насильницьких і інших асоціальних (незаконних) дій відносно людей, тварин, об’єктів навколишнього середовища з формуванням на цьому матеріалі правових переконань;
  • ціннісної значимості сім’ї та доброчесного відношення до рідних і близьких;
  • ціннісних уявлень про розсудливі і корисні форми відпочинку.

Цілі і завдання

Правове виховання дітей дошкільного віку спрямоване на формування основних блоків функціональних компонентів структури їх правосвідомості:

логіко-нормативного (елементарні знання дітей про свої права і обов’язки, тобто правова інформованість, розуміння соціальносхвалюваних правил поведінки);

емоційно-образного (суб’єктивне ставлення дитини до правил поведінки, ціннісне їх сприйняття, адекватна оцінка своїх і чужих вчинків з точки зору діючих правил поведінки);

принципово-вольового, чи поведінкового (прояв активності в ситуаціях, коли необхідно керуватися соціальними правилами поведінки; реалізація правової поведінки в різних видах діяльності, дотримання заборон і виконання обов’язків).

Модель організації правового виховання в дитячому садку, заснована на соціальному партнерстві дошкільного навчального закладу з батьками, вимагає створення умов для підвищення рівня правової культури всіх учасників правовиховного процесу, збудованого в єдину систему, підкріпленого достатнім змістовним і наочним матеріалом.

Основними завданнями правового виховання у дошкільному навчальному закладі є:

створення умов для формування у дітей правової компетентності;

ознайомлення з соціально-правовими нормами і правилами поведінки у формі, що відповідає віку;

формування у дітей: соціальної відповідальності, здібностей розуміти і оцінювати свою поведінку і вчинки оточуючих людей, навичок спілкування в різних ситуаціях з орієнтацією на ненасильницьку модель поведінки;

виховання у дітей шанобливого і терпимого ставлення до людей незалежно від їх походження, расової та національної належності, мови, статі, віку, особистісного та поведінкового своєрідності, в тому числі зовнішнього вигляду і фізичних вад;

сприяння процесу формування у дітей: почуття власної гідності, своєї думки і навичок його вираження, умінь конструктивного вирішення конфліктів і суперечок; виховання поваги до гідності і думки іншої людини;

створення в дошкільному навчальному закладі правового простору і умов для підвищення кваліфікації вихователів у сфері правового виховання;

підвищення рівня правової культури педагогічного складу дошкільного освітнього закладу та батьків дітей, які відвідують дитячий сад;

створення умов для організації взаємодії сім’ї та дошкільного навчального закладу з питань правового виховання та залучення батьків у правовиховний процес;

підвищення рівня соціально-правової захищеності дітей як в дошкільному навчальному закладі, так і в сім’ї;

формування у батьків розуміння відповідальності сім’ї за дитину, за дотримання його прав, необхідності створення в родині взаємин, заснованих на розумінні, турботі, ненасильницьких способах спілкування;

надання необхідної допомоги сім’ям у здійсненні правовиховної діяльності.

Процес розуміння і внутрішнього прийняття дитиною соціально-правових явищ довготривалий і важкопіддається оцінці. При регулярній роботі з дітьми можна наочно переконатися в позитивних змінах в їх відношенні до себе і до інших людей, у зниженні рівня агресії у дітей, в сформованість у дітей власної думки, у зміні підходів до вирішення конфліктів і суперечок.

Реалізація програмних цілей і завдань дозволить: створити освітній простір для підвищення правової компетентності педагогічного складу та правового виховання дітей, залучити до правовиховної діяльність батьків.

Для вирішення поставлених цілей і завдань правовиховної діяльність у дошкільному навчальному закладі необхідно здійснювати за трьома напрямками: з педагогічним складом, з батьками, з дітьми.

Успішність правового виховання в дошкільному освітньому заклад ібагато в чому визначається відповідною кваліфікацією педагогічних кадрів. Рівень підготовленості вихователів до здійснення правового виховання залежить від якості організованої в дитячому саду діяльності з підвищення кваліфікації педагогів як організаторів правового виховання та їх правової культури.

Педагогам необхідно враховувати, що правове виховання не повинно бути повчальним, тому що неможливо сформувати у дітей ненасильницьке ставлення до інших людей, повагу до людини та її прав, якщо заняття будуть проводитися в авторитарному стилі.

Педагогічна тактика правовиховної діяльності вихователя як з дітьми, так і з їх батьками повинна будуватися не на категоричних судженнях, а на переконанні і доброзичливому обговоренні.

У практиці правовиховної діяльності педагогів неприпустимі впливи на дошкільників, що ображають їхню людську гідність, жорстокі покарання, грубі окрики і т.п.

Найбільш перспективним є проведення правовиховної роботи з дошкільниками на позитивних прикладах, стосовно яких у дітей виникає бажання наслідувати.

Роль педагога дошкільного навчального закладу як організуючого початку правового виховання в системі вихователь − дитина − батьки полягає не тільки у формуванні у дітей елементарних уявлень про правила поведінки, права та обов’язки, а й у створенні умов їх практичного застосування як в дошкільному навчальному закладі, так і в родині.

Правовевиховання в дитячому саду відбуваєтьсябільшуспішно при використанніпошуково-експериментальних, ігрових, проблемних, практичнихметодів, щоробитьцейпроцесособистісно-значущим.

На заняттях з правового вихованнядошкільнятдоцільновикористовувативидидіяльності, в якихдітидолучаються до рішенняпростихтворчихзавдань: відгадати, відшукати, розкрити секрет, скласти, змоделювати і т.п.

Мотиваційно-інформаційний, інформаційно-дійовий та контрольно-оцінювальнийетапипрограминацілюють на те, щобдошкільнята з пасивних, бездіяльнихспостерігачівперетворилися на активнихучасниківпізнаннясоціально-правового життясуспільства на власномудосвіді в конкретних справах, вчинках.

Взаємодія дошкільної групи «Бджілка»з сім’єю та громадськістю

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

 

І.Загальні батьківські збори

1.

  1. Книга і картина в житті дитини. Значення художньої літератури для розвитку мовлення.
  2. «Досягнення наших дітей» (показники рівня досягнень дітей за півріччя).
  3. Традиції виховання в сім’ї.
  4. Бесіда «На вулиці та в кімнаті про це треба пам’ятати» (безпека дитини).                                         

Листопад

 

 

Січень

 

 

Березень

Червень

Вихователь

2.

1. Роль сім’ї у залученні дітей до традицій, звичаїв свого народу.

2. Права дитини та обов’язки батьків. Конвенція ООН про права дитини.

3. Вплив інформаційного простору на розвиток дитини.

Грудень

 

Лютий

 

Квітень

Вихователь

3.

«Успіхи наших дітей» (показники компетентності дітей за освітніми лініями).

Безпека дитини під час літнього оздоровлення (рекомендації з  ОБЖД).

Підсумок роботи за 2019/2020н.р.

Травень

 

 

Червень

 

Вихователь

ІІ. Дні відкритих дверей

1.

«Друзів щиро вітає вулик наш»

«Ми веселі і завзяті бджоленята»

Вересень

Травень

Вихователь, муз.керівник

 

Пошук
Нормативна база

 Нормативні документи
тел. 0 800 500 335

 Протидія торгівлі людьми
Архів записів

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz